ANKARA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜ BASIN HAKLA İLİŞKİLER BİRİMİ ÇAĞRI MERKEZİ ÇALIŞANLARINA YÖNELİK CİNSEL TACİZ VE CİNSEL SALDIRIYA KARŞI DESTEK BİRİMİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

Harita Bulunamadı

Ankara Üniversitesi Basın halkla ilişkiler birimi çağrı merkezinde Ankara üniversitesinin tüm bileşenleri ile ilgili  24 saat vardiyalı biçimde  doğrudan çağrı almakla yükümlü 6 memura 15 Eylül 2014 tarihinde Cinsel Taciz ve Cinsel Saldırı ile ilgili olarak çağrı  alırken nelere dikkat etmeleri ve  cinsel tacize veya  cinsel saldırıya uğramış mağdurları Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Cinsel Taciz ve Cinsel Saldırıya Karşı Destek Birimine nasıl yönlendirecekleri hakkında  bilgi verildi.

 

Bilgilendirme toplantında doğrudan çağrı almakla yükümlü memurlara ilk önce cinsel taciz ve cinsel saldırını hakkında bilgi verildi.   Ardından Ankara Üniversitesi Cinsel Taciz ve Cinsel Saldırıya karşı politika belgesinden kısaca bahsedildi. Söz konusu politika belgesinin bir adet çıktısı verildi. Söz konusu politika belgesinden hareketle Ankara Üniversitesinin tüm bileşenlerinden tüm bileşenlerine yönelik olası herhangi bir cinsel taciz ve cinsel saldırı ile iliği çağrı aldıklarında neler yapılabileceği hakkında karşılıklı deneyim paylaşımına dayalı bilgilendirme yapıldı.

 

Karşılıklı deneyim paylaşımındailk önce mağdurlarla irtibata geçmeden önce göz önüne alınması gerekenler hakkında konuşuldu.  Bu konuşma yapılırken cinsel taciz ve cinsel saldırı fiillerinin mağdurların genellikle yakın ilişki içinde bulundukları kişilerden geldiği üzerinde duruldu.  Çünkü mağdurların çağrı alacakları kişilerin genellikle yakın ilişki içinde bulundukları kişilere yönelik şikayetlerini çağrı merkezine bildirecekleri belirtildi.  Bunun sebebi de çağrı alacak kişilerin mağdurun  üniversite içi  yakın ilişki içinde bulunulan kişiler olma ihtimalinin  çok yüksek olması olduğu  söylendi.  Ardından da mağdurlarla irtibat kurarken dikkat edilmesi gerekenler hakkında değerlendirme yapıldı. Bu değerlendirme yapılırken en fazla mağdurlara ön yargılarda yaklaşılmaması,  onları suçlayıcı,  yargılayıcı bir tavır takınılmaması üzerinde duruldu.  Ayrıca mağdurun çağrı merkezi hakkında yeterli bilgiye sahip olamayabileceği,çağrı merkezinin sadece yönlendirme yapan bir birim olmadığını bilmeyebileceği,  çağrı alanları yetkili kişiler zannedileceğini belirtildikten sonra mağdurların çağrı merkezinin görev tanımı hakkında bilgilendirilmesi üzerinde duruldu.  Hatta bazı hallerde mağdurlarla konuşurken onları rahatlatmak gerekli olabileceği  fakat rahatlatıcı kelimeleri seçerken özenli davranılması sevecenlik içeren sözcüklerden özellikle kaçınılması gerektiği söylendi

 

Çağrılara cevap verirken dikkat edilmesi gerekenler hakkında konuşuldu. Bu konuşma yapılırken mağdurun konuşmasını dinleme,  mağdurun içinde bulunduğu durumu anlamaya çalışma, mağdurla konuşurken incitici, kırıcı küçültücü, rencide edici, önyargılı bir dil kullanmama üzerinde bir kez daha duruldu. Ardından da , mağdurun iletişim bilgilerin, alırken mağdura iletişim bilgilerinin yalnızca yetkili kişilere verileceğini söyleme, mağdur her şeye rağmen iletişim bilgilerini vermezse yetkili kişilere ulaşabileceği  (Prof. Dr. Gülriz Uygur’un iletişim bilgileri ) irtibat telefonlarını vermeleri gerektiği belirtildi.